Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
οι Σχολικοί Σύμβουλοι Π.Ε. Βοιωτίας σας ενημερώνουν
ότι υπάρχει η δυνατότητα οι εκπαιδευτικοί των τάξεων Δ, Ε και
Στ όλων των περιφερειών μας να
συμμετέχουν στο εξ αποστάσεως ερευνητικό πρόγραμμα με θέμα «Διδασκαλία μεταγνωστικών
στρατηγικών παραγωγής γραπτού λόγου και ανάπτυξη της μεταγνωστικής ενημερότητας
των εκπαιδευτικών». Ένα μέρος του έχει εφαρμοστεί ήδη μία χρονιά σε
σχολεία των περιφερειών μας. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών είναι προαιρετική.
Φιλικά
Γεωργαντάς Απόστολος
Ζουγανέλη Άννα
Κατσιφη- Χαραλαμπίδη Σπυριδούλα
Σκόνδρα Ασημίνα
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Αγαπητοί εκπαιδευτικοί,
Όπως θα έχετε διαπιστώσει και
από τον τίτλο του προγράμματος, η όλη δράση έχει χαρακτήρα διερευνητικό, δηλαδή
θα ακολουθηθούν όλα τα απαραίτητα βήματα για να ελέγξουμε με τρόπο επιστημονικό
την αποτελεσματικότητα της εφαρμογής αυτής.
Κατ’ αρχήν θα θέλαμε να σας
ενημερώσουμε ότι σύμφωνα με τα περσινά στατιστικά δεδομένα του προγράμματος έχει
αποδειχτεί η αποτελεσματικότητά του αναφορικά με την βελτίωση της επίδοσης των
μαθητών που συμμετείχαν. Ειδικότερα φάνηκε ότι η συστηματική διδασκαλία και
χρήση μεταγνωστικών στρατηγικών από την πλευρά των μαθητών, συμβάλλει προς την
κατεύθυνση μείωσης των λαθών στίξης και σύνταξης των προτάσεων, ενώ επικουρεί
στη μειωμένη χρήση άστοχων λέξεων. Παράλληλα συμβάλλει στην αύξηση των λέξεων
που χρησιμοποιούν οι μαθητές για την παραγωγή του γραπτού λόγου, την βελτίωση
της κειμενικής οργάνωσης και της συνεκτικότητας των παραγόμενων κειμένων.
Τη φετινή χρονιά θα ασχοληθούμε
με το κατά πόσο μπορεί ο εκπαιδευτικός να αναπτυχθεί μέσα από ένα τέτοιο
πρόγραμμα και να αναπτύξει τη μεταγνωστική του ενημερότητα κατά τη διδασκαλία
της γραφής.
Συνοπτικά, το
χρονοδιάγραμμα των δράσεων που θα αναπτυχθούν στα πλαίσια του προγράμματος
είναι το παρακάτω.
Εβδομάδα
|
Διάρκεια
|
Δράση
|
1η
|
02/02/2014 – 08/02/2014
|
Αξιολόγηση
μεταγνωστικής ενημερότητας εκπαιδευτικών (συμπλήρωση
ερωτηματολογίου)
|
2η-3η
|
9/02/2014 – 22/02/2014
|
Εφαρμογή μεταγνωστικών
στρατηγικών γραφής στην τάξη
(Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί καλούνται να εφαρμόζουν μία διδακτική πρόταση στην τάξη τους, μέσα σε
ένα διάστημα 2 εβδομάδων, από ένα σύνολο δέκα διδακτικών προτάσεων. Η κάθε
διδακτική πρόταση περιλαμβάνει φύλλο εργασίας για τον μαθητή και οδηγίες για
τον εκπαιδευτικό, ενώ για να θεωρηθεί επιτυχής η παρέμβαση πρέπει να
υλοποιηθούν οι 7 από τις 10 προτάσεις)
|
4η-5η
|
23/02/2014 – 08/03/2014
|
|
6η-7η
|
9/03/2014 – 22/03/2014
|
|
8η-9η
|
23/03/2014 – 05/04/2014
|
|
10η-11η
|
06/04/2014 – 26/04/2014
|
|
12η-13η
|
27/04/2014 – 10/05/2014
|
|
14η-15η
|
11/05/2014 – 24/05/2014
|
|
16η
|
25/05/2014 – 30/05/2014
|
Επαναξιολόγηση
μεταγνωστικής ενημερότητας εκπαιδευτικών και αξιολόγηση προγράμματος (συμπλήρωση ερωτηματολογίου)
|
Για
την εγγραφή σας στο ερευνητικό πρόγραμμα, όπως δηλώσετε τη συμμετοχή σας έως
τις 24/01/2014, στέλνοντας, με email
τα παρακάτω στοιχεία στη διεύθυνση strategywritingprogram@gmail.com
Ονοματεπώνυμο εκπ/κου:
Περιφέρεια:
Σχολείο:
Τάξη:
Αριθ. μαθητών:
Τηλ επικοινωνίας:
Τηλ. Σχολείου:
Ηλεκτρονική διεύθυνση εκπαιδευτικού:
Ακολούθως
θα ενημερωθείτε με email
και θα παραλάβετε το υλικό του προγράμματος. Σημειώνεται ότι με την ολοκλήρωση
του προγράμματος οι συμμετέχοντες θα παραλάβουν βεβαίωση εκπόνησης του
προγράμματος.